garatge
Lloc destinat a guardar i a fer reparacions a vehicles. L'establiment d'aquests serveis està lligat amb l'increment del parc automobilístic que a Benissa tindrà lloc a partir de 1931 quan el padró municipal declara setze vehicles de motor. El primer garatge obert al públic pertanyia a Francesc Meliá Soler, natural d'Alfàs del Pi, que en 1932 oferia els seus serveis en un local obert a l'actual avinguda del País Valencià. Contemporani a ell se n'obrí un de bicicletes a càrrec de Benet Pineda Crespo. Alguns mecànics del taller de la companyia La Unión de Benisa, com Pere Castells i Antoni Vila Moll s'establiren pel seu compte a darrers de la dècada dels anys quaranta del segle XX obrint respectivament el Garage Levante i Garage Vila, locals que formaren a tots els professionals fundadors després de nous tallers, alguns d'ells com ara Josep Ginestar Moragues que adquirí el Garaje Levante fent successives ampliacions i creant la concessió de la firma Renault, garatge que en l'actualitat és conegut per Talleres Ginestar. Jaume Andrés García s'emancipà de Garage Vila creant-se un de nou on treballaren fins a la seua prematura mort els seus fills Jaume i Pasqual Andrés Ribes. Josep Jorro Such, format als tallers benissers, inicia un nou taller, primer formant societat amb Anacleto Roselló, i després en solitari obtenint la concessió de la firma Seat, camí que va seguir igualment Josep Vengut representant la firma Citroen i Joan Sendra Giner propietari d'un taller general. Vicent Ivars Ivars, sobre darrers de la dècada dels anys seixanta del segle XX obria un taller especialitzat en electricitat de l'automòbil, activitat que va seguir Pere García Cardona. Antoni Mayor i Vicent Martí Sabater, dedicats a la xapa i pintura, crearen en 1969 un taller; posteriorment dissolgueren la societat per a fundar separadament dos garatges, l'un dedicat a gestionar la venda i reparació de la firma Mercedes i l'altre la Suzuki. La firma immobiliària VAPF, al voltant dels anys setanta, i diversificant la seua gestió, optava per representar a la firma Ford, negoci que traspassà posteriorment. Amb la creació del Polígon Industrial gran part d'aquestes indústries traslladaren les seues instal·lacions a aquell espai, situació que permeté obrir nous locals com ara el de Joan Femenia, agent de la firma Opel. El segment de les motocicletes el gestionà primitivament Benet Pineda, per seguir després Pedro Giner, negoci que continua el seu mecànic Antonio Paquez i en l'actualitat els hereus de Vicent Cabrera Torreta, mecànic que s'inicià en el local de la vella ermita del Roser. Pasqual Bertomeu fou un dels mecànics més experts dels anys seixanta alhora que representava la firma Gacc i la Guzzi. Diego Martínez i Camil Cabrera formaren en els anys cinquanta del segle XX una societat que tenia l'exclusiva de la firma Vespa, activitat que va prosseguir Diego ampliant el negoci a reparació de maquinària agrícola i tota mena de vehicles. De l'esmentat taller eixia Carles Banyuls per fundar un garatge de maquinària agrícola. Un altre taller especialitzat en la branca agrícola fou el creat per Josep Miquel Ivars que segueixen els seus hereus. Els primitius garatges resolien les avaries de qualsevol vehicle i marca sent sempre la dificultat de l'obtenció de recanvis el seu principal problema. Davant eixes circumstàncies gran part del material a reposar s'havia d'elaborar dins del mateix taller utilitzant fresadores i torns, raons per les quals aquests professionals tenien una alta qualificació laboral. Altrament els tallers també realitzaven reparacions a camions quedant en l'actualitat com a únic exponent el taller d'Andreu Vila.